Vođenje malog arhitektonskog ureda 3
Zajednica i profit
Kao recept za dugoročni uspjeh naveo bih dvije mreže. Mreža stručnih kolega i suradnika. I sam sam se našao u situaciji da uletim samostalno u (pre)zahtjevne poslove. Razlozi su razni, od nepromišljenosti, sebičnosti za referencom, pohlepe za novcima ili čisto iz ega, ne treba mi nitko, mogu ja to sam! Kao što smo već prije spomenuli, samostalni rad nosi mnoge izazove i osjećaj je dobar kada te izazove savladamo. Isto tako zna biti znimno naporno jer radimo sve sami i (pre)često nije zabavno. Više ljudi u prostoru znači bolju radnu energiju, brže rješene probleme, ali i zabavniji radni dan! Da li se pojam profit odnosi samo na brojke na računu ili ga možemo iščitavati i u porastu zadovoljstva suradnika, u porastu kvalitete međuljudskih odnosa u uredu, povećanju kvalitete projekata? Više osoba na projektu naravno znači i veću cijenu projekta/manju osobnu zaradu, ali je i proces projektiranja i razrade brži, pa nam ostavlja prostora za više projekata, na svakome je da odluči kojim putem želi kročiti.
Generalist vs. Specijalist
Kako da se specijaliziram, kada je premalo tržište i svi rade sve, pa moram i ja! Zvuči poznato? Razumijem. Međutim specijalizacija je dosta širok pojam, ali i činjenica je da se ne bavimo projektiranjem ama baš svega. Želim reći da postoji više razina specijalizacije i da tome treba težiti iz više razloga; djelujemo na području koje bolje poznajemo, u kraćem vremenu smo u stanju doći do kvalitetnijeg rješenja, pristupaju nam klijenti koji znaju što očekuju i nema potrebe za dokazivanjem od početka.
Pravilo 80/20
Talijanski ekonomist Vilfredo Pareto je davne 1895.godine zaključio da je 80% imovine tadašnje Italije u posjedu 20% stanovništva. U istraživanju je otišao korak dalje i zaključio da cijeli ekonomski svijet tako funkcionira. Zašto je to bitno za temu kojom se bavimo? Recimo da je pred nama 10 zadataka koje trebamo obaviti. Uzevši paretov princip u obzir, možemo zaključiti da će rezultat 2 zadatka nositi više nego svih ostalih 8 zajedno. Poznati poslovni konzultant Brian Tracey na vlastitiom kanalu savjetuje: „Kada definiraš cilj, u pravo vrijeme ćeš vidjeti znak kojim putem krenuti.“